anderssons thinktank

"Ord och inga visor – avskalade sanningar om Sverige av idag"

Att våga stå upp för det man tror på

citat4 - Kopia I senaste numret av Läkartidningen så kunde man läsa inte mindre än tre artiklar mot Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna med en uppmaning om att förhindra demokratin. Eftersom jag själv är läkare och engagerat mig politiskt så blir jag väldigt illa berörd av detta. Det finns nog inget parti som är mer sjukvårdsvänligt än Sverigedemokraterna och det är en av anledningarna till att jag är medlem och kandiderar för partiet. Det är väldigt viktigt att beslutsfattare ser med egna ögon hur svensk vård fungerar, särskilt Sverigedemokraterna som kan bli Sveriges tredje största parti och vågmästare.

SD motståndarna döljer sig bakom floskler som allas rätt till vård och att SDs politik strider mot läkaretiken. Men detta stämmer inte. Sverigedemokraternas syn på rätten till vård skiljer sig inte ifrån andra  länders förhållningssätt. Jag blir upprörd över hur Jimmie Åkesson beskrivs och blir behandlad. Sen när var det ok att behandla någon så, har vi inte uppfostrats bättre? Jag blir också upprörd över att så få vågar stå upp mot den odemokratiska vänsterpöbeln.   Jimmie Åkesson är modig och vågar stå för det som många av oss tycker är rätt och vi borde inspireras av honom.

Att hålla politisk korrekta tal är inte mod. Att som vänstern stå i hundratals och kasta sten på ett tiotal Sverigedemokrater vid ett SD-möte är inte mod. Att demonstrera mot en affärsidkare som skvätter vatten på en tiggare men samtidigt vara tysta när invandrarungdomar misshandlar tiggare är inte mod.

Att vara modig handlar inte om att säga det som anses vara rätt för stunden, utan att stå upp för det man tror på när det är som svårast att göra det.

När jag ser på Sverige och dess befolkning så ser jag ett kuvat folk som inte vågar, ett folk som tappat sitt mod. Men nu är det viktigare än någonsin att våga. Ni håller på att förlora det som vi fick kämpa för i mitt forna hemland nämligen Demokrati och frihet. Det är viktigt att man vågar stå upp för sin tro och längtan efter en stark välfärd och ett tryggt samhälle.

Så länge vi vågar finns det hopp.citat4

CITAT Ilona Michalowski, läkare och SD kommunfullmäktigekandidat, blogginlägg 2014-04-07

H

tidning3 - Kopia

Att våga stå upp för det man tror på  Ilona Michalowski, läkare och SD kommunfullmäktigekandidat, blogginlägg 2014-04-07

Ytterligare artiklar i ämnet;

Se igenom den stora skendebatten  Avpixlat, insändare av signatur ”Markeramera” 2014-03-14

INSÄNDARE: Det var la ett jäkla tjöt om rasism  Distpatch International, insändare av Perra Winberg 2014-02-25

Comments are closed.

