anderssons thinktank

"Ord och inga visor – avskalade sanningar om Sverige av idag"

Polis om att skjuta knivmän: ”Jag är hjärtligt less på alla förståsigpåare”

 citat4 - Kopia Jag är hjärtligt less på förståsigpåare inom media och blogosfären som vet hur polisen ska hantera aggressiva personer med kniv. Förutom att vara närpolis med ungdomsfokus, så är jag också sedan lång tid tillbaka vapeninstruktör och instruktör i det som numera benämns KKS, som står för konflikthantering, kommunikation och självskydd.

Jag vill börja med att bemöta de kommentarer som brukar ha ungefär den här innebörden ”han hade ju bara en kniv, hur svårt kan det vara?” Sanningen är att det är in i helvete svårt. Vår uppmaning till kollegorna och till alla andra som undrar, är att ALDRIG gå i närkamp med en motiverad knivbeväpnad person om det inte är den absolut sista utvägen och för polisen innebär det att istället använda skjutvapnet som sista utväg. citat4

CITAT Kriminal- och rättsmagasinet Paragraf 2014-04-17

 

H

tidning3 - Kopia

”Jag är hjärtligt less på alla förståsigpåare”  Kriminal- och rättsmagasinet Paragraf 2014-04-17

Polis om att skjuta knivmän: ”Jag är hjärtligt less på alla förståsigpåare”  Avpixlat (refererar till artikeln ovan) 2014-04-17

Ytterligare artiklar i frågan;

Mörkhyade tonårsflickor knivrånade man  Avpixlat 2014-03-19

Mörkhyade ynglingar begick brutalt rånförsök  Avpixlat 2014-03-08

Rånad av invandrargäng vardag för unga svenskar i förorterna  Avpixlat, artikel 2014-02-26

Nästan 100 hot och attacker mot polis i invandrartäta Järva  Avpixlat 2014-02-25

Invandrare ”krigar” mot svenskar med rån  DN, artikel 2006-03-25

Vi krigar mot svenskarna – unga rånare om hur och varför de begår brott  C-uppsats i sociologi/kriminologi av Petra Åkesson, Lunds universitet 2006

Comments are closed.

